Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BBY5.103 | BİLGİ HİZMETLERİNDE ETİK | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 6,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Yüksek Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Dersin amacı, insan davranışlarını düzenleyen ilkeler sisteminin ifadesi olan etik kavramının disiplinlerle olan ilişkisini bilgi hizmetleri kapsamında incelemek, bilgi profesyonelleri tarafından gerektiği gibi içselleştirilmiş mesleki etik değerlerin, bilgi hizmetlerinin yürütülmesi sürecine daha çok dâhil edilmesi konusunda farkındalık yaratmaktır. |
Dersin İçeriği | : | Ders kapsamında dersin içeriğine ilişkin temel kavramlar etik, meslek, mesleki etik, etik ilkeler, etik ikilemler, etik kodlar, bilgi profesyonelliği, bilgi profesyonelliği etiği ve bilgi profesyonelleri mesleki etik ilkeleridir. Dersin işlenişinde söz konusu kavramların bilgi merkezleri, bilgi hizmetleri ve bilgi profesyonelleri açısından ifade ettiği anlam ve önem özelinde ele alınır. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Arda, B. (2004). Etiğe kavramsal giriş ve temel yaklaşımlar. Bilim etiği ve bilim tarihi. B. Arda, E. Kahya ve T. G. Başağaç. (Yay. Haz.) Ankara: Ankara Üniversitesi. Cevizci, A. (2013). Uygulamalı etik. İstanbul: Say. Durkheim, E. (1986). Meslek ahlakı (La Morale professionnelle). (3. bs.). M. Karasan. (Çev.) İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı. International Federation of Library Associations (2013). Professional Codes of Ethics for Librarians.http://www.ifla.org/faife/professional-codes-of-ethics-for-librarians McIntyre, A. C. (1998). A Short Hstory of Ethics: A History of Moral Philosophy from the Homeric Age to the Twentieth Century. London: Routledge. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Ders kapsamında her hafta öğrencilere slayt hazırlanarak sunum yapılacaktır. Sunumun yanı sıra videolar eşliğinde öğretiler pekiştirilecektir. Öğrencilere araştırma ödevleri verilerek derste sınıf ile paylaşmaları sağlanacaktır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Arslan. M. (2012). İş ve meslek ahlakı dünya ve Türkiye örnekleri. (3. bs.). Ankara: Siyasal Kitabevi. Cevizci, A. (2008). Etiğe giriş. (2.bs.). İstanbul: Paradigma. Keseroğlu, H. S. (2007). Bilgi ve belge yönetimi etiği ve Türkiye’de durum. I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu: İletişim 25-26 Mayıs 2006 Bildiriler Kitabı. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği, 171-185. Kuçuradi, İ. (2009). Etik ve meslek etikleri. (2.bs.). H. Tepe. (Yay. Haz.). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Türk Kütüphaneciler Derneği (2014) Mesleki Etik İlkeleri.http://www.kutuphaneci.org.tr/mesleki-etik-ilkeleri |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yoktur |
Dersin Verilişi | : | Ders her hafta ders için ayrılmış olan derslikte ilgili materyaller desteğinde yüz yüze işlenecektir. |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 6.09.2024 21:19:59 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 11.04.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Giriş ve Ders Tanıtımı |
|||||
2.Hafta | *Etik Kavramına Genel Yaklaşım |
|||||
3.Hafta | *Etiğin Tanımı ve İşlevleri |
|||||
4.Hafta | *Felsefi Yaklaşım Olarak Etik |
|||||
5.Hafta | *Etik Anlayışının Tarihsel Gelişimi ve Dönüşümü |
|||||
6.Hafta | *Bilgi Toplumunda ve Günümüz Toplumsal Örgütlenmesinde Etik Anlayış |
|||||
7.Hafta | *Etiğin Diğer Disiplinler İle İlişkisi |
|||||
8.Hafta | *Vize Sınavı |
|||||
9.Hafta | *Etik Temellendirmeler ve Etik Türleri |
|||||
10.Hafta | *Mesleki Etik ve Meslek Etiği Kavramları |
|||||
11.Hafta | *Meslek Etiğinin Bilgi Çağı İçin Anlamı |
|||||
12.Hafta | *Bilgi ve Belge Yönetimi Mesleği ve Kütüphanecilik Etiği |
|||||
13.Hafta | *Bilgi ve Belge Yönetimi Meslek Örgütlerinde Etik İlkeler ve Önemi |
|||||
14.Hafta | *Bilgi Hizmetlerinin Yürütülmesinde Etik Kodlar ve Uluslararası Örnekler |
|||||
15.Hafta | *Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinin Bilgi ve Belge Yönetimi Etiğinde Yarattığı Değişimler |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 30,00 | 30,00 |
Final / Final | 1 | 50,00 | 50,00 |
Ödev / Assignment | 4 | 6,00 | 24,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 14 | 1,00 | 14,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 3,00 | 42,00 |
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture | 14 | 1,00 | 14,00 |
Toplam : | 174,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 6 | ||
AKTS : | 6,00 |