Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOS 320 | ÇOCUKLUK VE GENÇLİK SOSYOLOJİSİ | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 4,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Çocukluk ve gençlik sosyolojisine ilişkin temel kavramların ve teorilerin öğretilmesi, çocukluk ve gençlik dönemine ilişkin saha araştırmalarının değerlendirilmesi ve sosyolojik perspektiften çocukluk ve gençlik tartışmalarına bakabilmek dersin temel amaçlarındandır. |
Dersin İçeriği | : | Çocukluk ve gençlik sosyolojisine ilişkin genel değerlendirmelerin yapılması, Çocukluk ve gençlik sosyolojisine özgü tanımların ve kavramların ele alınması, Çocukluk ve gençlik sosyolojisine ilişkin teorik perspektifler, değişen dünyada çocuk ve gençlik, toplumsal kurumlar ekseninde çocukluk ve gençlik, değişen dünyada çocuk ve gençlik, Türkiye’de çocuk ve genç. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Postman, Neil. (1995) Çocukluğun Yokoluşu İmge Kitapevi Onur, Bekir. Türkiye’de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitapevi Öztan, Güven Gürkan (2012) Türkiye’de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Tezcan, Mahmut (2003). Gençlik Sosyolojisi, Naturel Yay. Yaman, Miraç (2013). Apaçi Gençlik. Açılım KitaPp. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Anlatma, tartışma |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Dr. Öğr. Üyesi Emrah Başaran |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Dr. Öğr. Üyesi Emrah BAŞARAN |
Dersin Verilişi | : | yüz yüze |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 11.07.2024 15:08:51 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 16.05.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Çocukluk ve gençlik sosyolojisine giriş |
|||||
2.Hafta | *Kavramsal olarak çocuk ve genç |
|||||
3.Hafta | *Teorik açıdan çocukluk ve gençlik |
|||||
4.Hafta | *Çocuğun ve gencin toplumdaki yeri |
|||||
5.Hafta | *Farklı disiplinlerin çocukluğa ve gençliğe ilişkin yaklaşımları |
|||||
6.Hafta | *Aile içerisinde çocuklar ve gençler |
|||||
7.Hafta | *ARA SINAV |
|||||
8.Hafta | *Toplumsal kurumların çocuğa ve gence bakışı |
|||||
9.Hafta | *Kuşaklar bağlamında çocuk ve genç |
|||||
10.Hafta | *Dünya’da çocukluk ve gençlik |
|||||
11.Hafta | *Türkiye’de Çocukluk ve gençlik |
|||||
12.Hafta | *Sosyal medya, çocuk ve genç |
|||||
13.Hafta | *Teknoloji çocuk ve genç |
|||||
14.Hafta | *Çocukluğa ve gençliğe ilişkin yapılan güncel tartışmalar |
|||||
15.Hafta | *FİNAL SINAVI |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 1,00 | 1,00 |
Final / Final | 1 | 1,00 | 1,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 12 | 10,00 | 120,00 |
Toplam : | 122,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 4 | ||
AKTS : | 4,00 |