Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BBY5.102 | KENT KÜLTÜRÜ VE OLUŞUMUNDA BELLEK KURUMLARI | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 6,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Yüksek Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Bu dersin amacı, kuruluş amaçları ve sorumluluklar dikkate alındığında, bilgiye erişim merkezi olmanın yanı sıra, bulundukları şehrin kültürel belleği olma sorumluluğunu da üstlenen bilgi merkezlerinin kent kültürü, oluşumu, korunması ve bu kültürün aktarılması süreçlerinde üstlenecekleri sorumlulukları ortaya koymak, bu sorumlulukların değişen toplumsal yapılarla uyumlu halde yerine getirilmesi gerekenler konusunda profesyonel bakış açısı geliştirilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | : | Ders kapsamında kent bellek kurumları olarak kütüphaneler, arşivler ve müzelerin yanı sıra ülkemizde görece yeni bilgi merkezi türleri olan kent arşivleri, kent kitaplıkları ve kent müzelerinin tamamı, kent kültürünün oluşumu ve korunması bağlamında kurumsal sorumlulukları üzerinden ele alınır. Bu ele alış içinde günümüz kent sorunlarında bilgi merkezlerinin üstlenebilecekleri sorumluluklar ayrıca değerlendirilir. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Mumfor, L. (2007). Tarih Boyunca Kent. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Çınar, A. (2013). Modernizm, Kent ve Toplum. Bursa: Emin Yayınları. Kaya, E. (2017). Kentleşme ve Kentlileşme. İstanbul: İşaret Yayınları. Akkaya, M. A. (2020). Türkiye’de Kentsel Dönüşüm Uygulamalarında Bilgi Merkezleri: Yeni Bir Fırsat mı Yoksa Tehdit mi?. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(11), 120-134. Akkaya, M. A. ve Polat, C. (2020). Kent Kültür ve Geleneği İle Değerlerinin Oluşumu ve Aktarımında Halk Kütüphanelerinin Yeri ve Önemi: Niceliksel Verilerle İzmir Örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 110-137. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Ders kapsamında her hafta öğrencilere slayt hazırlanarak sunum yapılacaktır. Sunumun yanı sıra videolar eşliğinde öğretiler pekiştirilecektir. Öğrencilere araştırma ödevleri verilerek derste sınıf ile paylaşmaları sağlanacaktır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Bookchin, M. (2017). Kentsiz Kentleşme: Yurttaşlığın Yükselişi ve Çöküşü. (2.bs.). B. Özyalçın (Çev.). İstanbul: Sümer Yayıncılık. Huot, J. L., Thalmann, J. P. ve Valbelle, D. (2000). Kentlerin Doğuşu. A. B. Girgin (Çev.). İstanbul: İmge Kitabevi. Zerrin, Y. ve Arapkirlioğlu, K. (1996), Avrupa Kentsel Şartı – Sözleşme Statüsünde Olmayan Şart. Ankara: İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü. |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yoktur |
Dersin Verilişi | : | Ders her hafta ders için ayrılmış olan derslikte ilgili materyaller desteğinde yüz yüze işlenecektir. |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 6.09.2024 21:19:27 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 11.04.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Giriş ve Ders Tanıtımı |
|||||
2.Hafta | *Kent, kentleşme ve kentlileşme |
|||||
3.Hafta | *Bellek kavramı ve belleğin kaynakları |
|||||
4.Hafta | *Kentlerde hizmet verebilecek bilgi merkezi türleri ve özellikleri |
|||||
5.Hafta | *Kent bellek kurumu kimliği ile bilgi merkezlerinin sorumlulukları ve sınırları |
|||||
6.Hafta | *Toplumsal değişim sürecinde kent odaklı belleğin önemi |
|||||
7.Hafta | *Kent kültürü ve oluşumunda kütüphaneler ve arşivler |
|||||
8.Hafta | *Vize sınavı |
|||||
9.Hafta | *Kent kültürü ve oluşumunda kent kitaplıkları ve arşivler |
|||||
10.Hafta | *Kent kültürü ve oluşumunda kent müzeleri |
|||||
11.Hafta | *Kent kültürünün ana kaynağı olarak yerel bellek |
|||||
12.Hafta | *Kentin toplumsal sorunlarının aşılmasının kolaylaştırıcısı olarak bilgi merkezleri |
|||||
13.Hafta | *Kentin kültürel sorunlarının çözümünde bilgi merkezleri |
|||||
14.Hafta | *Kentsel dönüşüm ve yenilenmede bellek kurumları |
|||||
15.Hafta | *İyi uygulama örnekleri üzerinden değişen kent algısının ve kentli kimliğinin yarattığı yeni bilgi merkezi ve hizmetlerinin analizi |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 30,00 | 30,00 |
Final / Final | 1 | 30,00 | 30,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 3,00 | 42,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 14 | 2,00 | 28,00 |
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture | 14 | 2,00 | 28,00 |
Ödev / Assignment | 3 | 8,00 | 24,00 |
Toplam : | 182,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 6 | ||
AKTS : | 6,00 |