Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BBY5.109 | VERİ GÖRSELLEŞTİRME | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 6,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Yüksek Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Bu ders Bilgi ve Belge Yönetimi alanında lisansüstü öğrencilere veri görselleştirme konusunda ileri düzeyde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler karmaşık veri kümelerini anlaşılır ve pratik görsel temsillere nasıl dönüştüreceklerini, veri görselleştirmenin teorik temellerini anlamayı ve bu bilgiyi Bilgi ve Belge Yönetimindeki belirli uygulamalara nasıl entegre edeceklerini öğreneceklerdir. Ders, öğrencilerin veri analizi, görsel tasarım ilkeleri ve modern görselleştirme araçları konusundaki becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin veri etiği, bilgi güvenliği ve gizlilik konularına odaklanarak sorumlu veri görselleştirme uygulamalarını benimsemelerine olanak tanıyacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, kütüphanelerde, arşivlerde ve diğer bilgi merkezlerinde veri görselleştirme tekniklerini etkili bir şekilde uygulayacak, kullanıcı deneyimini geliştirecek ve veriye dayalı karar almaya katkıda bulunacak donanıma sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | : | Bu derste, Bilgi ve Belge Yönetimi yüksek lisans öğrencilerine kapsamlı ve uygulamalı eğitim sunmaktadır. Ders, veri görselleştirmenin temellerinin ve Bilgi ve Belge Yönetimindeki öneminin incelenmesiyle başlar, ardından veri analizi ve hazırlama teknikleri takip eder. Görsel algı ve tasarım ilkelerine odaklanmak, öğrencilerin ilgi çekici görselleştirmeler oluşturma becerilerini geliştirir. Bilgi ve Belge Yönetimine özgü uygulamalara vurgu yapılarak çeşitli veri görselleştirme teknikleri ve grafik türleri incelenmektedir. Etkileşimli ve dinamik veri görselleştirmesi ve büyük veri görselleştirmesi gibi ileri düzey konular da kapsanmaktadır. Öğrenciler Tableau ve Power BI gibi modern görselleştirme araçlarını ve yazılımlarını kullanmayı öğrenirler. Veri hikayesi anlatımı ve sunum teknikleri, etkili iletişim için kritik beceriler olarak ele alınmaktadır. Kurs, veri etiğini, gizliliği ve güvenliği vurgulayarak sorumlu veri kullanımı konusunda farkındalık aşılar. Son olarak artırılmış gerçeklik ve yapay zeka gibi gelişmiş uygulamalar ve gelecekteki trendler inceleniyor. Ders boyunca teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı projeler ve vaka çalışmaları yürütülmekte, öğrenciler Bilgi ve Belge Yönetimi alanından gerçek dünya veri setleri üzerinde çalışarak pratik deneyim kazanmaktadır. Dönem sonunda öğrenciler kapsamlı bir veri görselleştirme projesi hazırlayarak edindikleri becerileri bütünsel olarak uygulayabilirler. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Knaflic, C. N. (2015). Storytelling with data: A data visualization guide for business professionals. John Wiley & Sons. Cairo, A. (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization. New Riders. Sosulski, K. (2018). Data visualization made simple: insights into becoming visual. Routledge. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Ev ödevleri ve Sınavlar |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Dr. Öğr. Üyesi Kemal Yayla |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok |
Dersin Verilişi | : | Yüzyüze ders anlatımı Tartışma |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 23.07.2024 09:17:45 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 11.04.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Neden Görselleştirme: Bilgiden Bilgeliğe |
|||||
2.Hafta | *Neden Görselleştirme: Bilgiden Bilgeliğe |
|||||
3.Hafta | *Formlar ve İşlevler: Bir Teknoloji Olarak Görselleştirme |
|||||
4.Hafta | *Formlar ve İşlevler: Bir Teknoloji Olarak Görselleştirme |
|||||
5.Hafta | *Güzellik Paradoksu: Sanat ve İletişim |
|||||
6.Hafta | *Güzellik Paradoksu: Sanat ve İletişim |
|||||
7.Hafta | *Karmaşıklık Zorluğu: Sunum ve Keşif |
|||||
8.Hafta | *Ara Sınav |
|||||
9.Hafta | *Görselleştirme için Veri Tipleri ve Kaynakları |
|||||
10.Hafta | *Görselleştirme Araçları |
|||||
11.Hafta | *Görselleştirme için Tasarım |
|||||
12.Hafta | *Rasyonel Grafik Seçimi |
|||||
13.Hafta | *Görsel Hikâye Oluşturma
|
|||||
14.Hafta | *Genel Değerlendirme |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 3,00 | 3,00 |
Final / Final | 1 | 3,00 | 3,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 13 | 3,00 | 39,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 13 | 3,00 | 39,00 |
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture | 13 | 4,00 | 52,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 10,00 | 10,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 15,00 | 15,00 |
Tartışmalı Ders | 10 | 1,00 | 10,00 |
Toplam : | 171,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 6 | ||
AKTS : | 6,00 |