Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MED313 PAZARLAMA İLETİŞİMİ 2,00 1,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu dersin amacı temel pazarlama bilgilerinin verilmesinden sonra pazarlamada iletişim faaliyetlerinin nasıl yürütüleceğinin lisans öğrencilerine öğretilmesidir. Pazarlama anlayışının geçirdiği tarihsel dönüşüm ve temel kavramların anlaşılmasından sonra öğrenciler pazarlama iletişimi eğeleri olan reklam, halka ilişkiler, sponsorluk ve kişisel satış alanında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği : Pazarlama kavramı <İletişimin tanımı ve kavramsal çerçevesiMarka ve Pazarlama İletişimi
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Pazarlama İletişimi ders Notları-Doç.Dr.Mert UYDACI Cemalcılar, İlhan. Pazarlama, İstanbul:Beta Yayınları, 1998
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Sözlü anlatım.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Marka ve pazarlama üzerine yerli ve yabancı süreli yayınlar takip edilmelidir.
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Doç. Dr. Tolga Şentürk
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yoktur
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi :
Dosya İndirilme Tarihi : 2.08.2025

  • 1 Personel satış etkinliklerine katkıda bulunmak
  • 2 Doğrudan pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunmak
  • 3 Satış promosyonu faaliyetlerine katkıda bulunmak
  • 4 Reklam faaliyetlerine katkıda bulunmak
  • 5 Halkla ilişkiler faaliyetlerine katkıda bulunmak

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Pazarlama kavramının gelişimi ve pazarlama yaklaşımları
*Pazarlama kavramının gelişimi ve pazarlama yaklaşımları
2.Hafta *İletişim kavramı ve pazarlamadaki yeri
*İletişim kavramı ve pazarlamadaki yeri
3.Hafta *Pazarlama Çevresi: Mikro ve Makro Çevre
*Pazarlama Çevresi: Mikro ve Makro Çevre
4.Hafta *Pazarlama İletişimi Faaliyetlerinde Planlama ve Organizasyon
*Pazarlama İletişimi Faaliyetlerinde Planlama ve Organizasyon
5.Hafta *Pazarlama İletişiminin Tanıtım Rolü ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler
*Pazarlama İletişiminin Tanıtım Rolü ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler
6.Hafta *Pazarlama İletişiminde Kitle İletişim Araçları Seçimi ve Medya Stratejileri
*Pazarlama İletişiminde Kitle İletişim Araçları Seçimi ve Medya Stratejileri
7.Hafta *ARA SINAV
8.Hafta *Reklam ve Pazarlama İletişimi
*Reklam ve Pazarlama İletişimi
9.Hafta *Pazarlama İletişiminde Hedef Kitlelerin Tanımlanması ve Bunlara Yönelik Stratejilerin Geliştirilmesi
*Pazarlama İletişiminde Hedef Kitlelerin Tanımlanması ve Bunlara Yönelik Stratejilerin Geliştirilmesi
10.Hafta *Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
*a
11.Hafta *CRM uygulamaları ve İlişki Pazarlaması
*a
12.Hafta *Pazarlama iletişimi ve e-ticaret uygulamaları
*Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
13.Hafta *Marka ve Pazarlama İletişimi: Markalar İçin İletişim Stratejisi
*Marka ve Pazarlama İletişimi: Markalar İçin İletişim Stratejisi
14.Hafta * Kişisel Satışta Planlama ve Uygulama
*Kişisel Satışta Planlama ve Uygulama

  • 1 Ara Sınav (Bütünlemede Kullanılan) : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Derse Katılım / Attending lectures 15 3,00 45,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 53,00 53,00
Vize / Midterms 1 2,00 2,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 53,00 53,00
Final / Final 1 2,00 2,00
Toplam : 155,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 5
AKTS : 5,00