EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
BBY5.108 PAZARLAMA YÖNETİMİ 3,00 0,00 0,00 3,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Yüksek Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Öğrencilerin pazarlama yönetimine ilişkin temel konuları kavramalarını sağlamak ve pazarlama fonksiyonlarını analiz edebilecek bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği : Pazarlama yönetiminin gelişimi, pazarlama yönetimi fonksiyonları, pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, pazarlama planlaması aşamaları, pazarlama stratejileri, pazar analizi ve pazarlama politikaları gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Prof. Dr. Tucer Tokol ; "Pazarlama Yönetimi" , Nobel Akademik Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Ders anlatımı. Ayrıca dersin öğretim üyesi ders anlatımını gerçek hayattan örnekler vererek powerpoint sunumlar ile yapacaktır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : -
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Dr. Öğr. Üyesi Kemal Yayla
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : -
Dersin Verilişi : Yüzyüze ders ve tartışma
En Son Güncelleme Tarihi: :

  • 1 Pazarlama yönetimindeki güncel konuları anlayabilme.
  • 2 Pazarlama yönetimi kavramlarını açıklayabilme.
  • 3 Pazarlama yönetimi fonksiyonlarına örnek verebilme.
  • 4 Pazarlama stratejilerini hatırlayabilme.
  • 5 Basit pazar analizi yapabilme.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Pazarlama stratejilerine genel bir bakış
*Pazarlama yönetimi kavramlarının gelişimi I
2.Hafta *Pazarlar ve Müşteriler: Tüketici ve Organizasyonel Alıcı Davranışı ve Pazarlama Stratejisi
*Pazarlama yönetimi kavramlarının gelişimi II
3.Hafta *Pazarlar ve Müşteriler: Tüketici ve Organizasyonel Alıcı Davranışı ve Pazarlama Stratejisi
*Pazarlama yönetiminin fonksiyonları
4.Hafta *Pazarlar ve Müşteriler: Pazar Sınırları; Hedef Pazarlama
*Ürün odaklı pazarlama stratejileri
5.Hafta *Ürün ve İnovasyon Stratejileri
*Dağıtım odaklı pazarlama stratejileri
6.Hafta *Ürün ve İnovasyon Stratejileri
*Fiyat odaklı pazarlama stratejileri
7.Hafta *Fiyatlandırma Stratejileri
*Tutundurma odaklı pazarlama stratejileri
8.Hafta *Ara Sınav
*Ara sınav (vize)
9.Hafta *Satış Yönetimi
*Müşteri odaklı pazarlama stratejileri
10.Hafta *Dağıtım ve Lojistik Kanalları
*Çevre analizi
11.Hafta *Rakip Analizi Üzerine Bakış Açılar
*Planlama süreci
12.Hafta *Rakip Analizi Üzerine Bakış Açılar
*Marka yönetimi
13.Hafta *Pazarlamada Stratejik Değerlendirme
*Modern pazarlama yönetimi
14.Hafta *Pazarlamada Stratejik Değerlendirme
*Güncel pazarlama yönetimi konuları

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 1,00 1,00
Final / Final 1 1,00 1,00
Ders Öncesi Biresysel Çalışma / Individual study before lecture 13 3,00 39,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma / Individual study after lecture 13 3,00 39,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 15,00 15,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 20,00 20,00
Derse Katılım / Attending lectures 13 3,00 39,00
Tartışmalı Ders 13 3,00 39,00
Toplam : 193,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00