EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
BBY5.121 BİLGİ MERKEZLERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 3,00 0,00 0,00 3,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Yüksek Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Dersin amacı, öğrencilerin sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili kuramsal kaynakları okumaları ve değerlendirmelerini sağlayarak, sürdürülebilirliğin günümüz bilgi merkezleri ile hizmetleri açısından taşıdığı anlam ve önem hakkında ilişki kura bilme becerileri ve farkındalıklarını arttırmaktır.
Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında, sürdürülebilirlik, kurumsal sürdürülebilirlik ve genel sürdürülebilirlik alanlarına ilişikin kuramsal kaynaklar ele alınarak, bu kaynaklar ışığında sürdürülebilirlik ve ilgili alanların bilgi merkezleri ile ne şekilde ilişkilendirilmesi gerektiği ele alınır.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Farklı Disiplinlerde Sürdürülebilirlik (2020). Ş. Karaca (Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Yıldırım, Z. ve Akkaya, M. A. (2020). Kütüphaneler ve sürdürülebilirlik ilişkisi: Genel bir değerlendirme. Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 18-46. Urban Social Sustainability: Theory, Policy and Practice (2019) Shirazi, M. R. ve Keivani, R. (Ed.). New York: Taylor & Francis.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Ders kapsamında her hafta öğrencilere slayt hazırlanarak sunum yapılacaktır. Sunumun yanı sıra videolar eşliğinde öğretiler pekiştirilecektir. Öğrencilere araştırma ödevleri verilerek derste sınıf ile paylaşmaları sağlanacaktır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Dias, S. M. (2017). Environmental sustainability for public libraries in Portugal: A first approach. Electronic Green Journal, 1(40). Buckingham, B. J. (1994). Weeding the library media center collections. Second edition. State of Iowa department education. Engin, E. ve Akgöz, B. E. (2013). Sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sürdürülebilirlik çerçevesinde kurumsal sosyal sorumluluk kavramının değerlendirilmesi. Selçuk İletişim, 8(1), 85-94. Hamilton, V. (2004). Sustainability for digital libraries. Library Review, 53(8), 392-395. IFLA. (2019). Libraries and the sustainable development goals: A storytelling manual. The International Federation of Library Associations and Institutions IFLA. (2019b, 24 Ekim). About the environment, sustainability and libraries special interest group. Karioja, E. (2013). How to evaluate libraries’ sustainability? An approach to an evaluation model and indicators.
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yoktur
Dersin Verilişi : Ders her hafta ders için ayrılmış olan derslikte ilgili materyaller desteğinde yüz yüze işlenecektir.
En Son Güncelleme Tarihi: : 6.09.2024 21:21:22

  • 1 Sürdürülebilirlik ve kurumsal sürdürülebilirlik kavramlarını öğrenir.
  • 2 Sürdürülebilirliğin temel alanlarını tanıyarak bu alanları bilgi merkezleri ile ilişkilendirebilir.
  • 3 Kurumsal sürdürülebilirliğin günümüz bilgi merkezleri açısından ne anlam ifade ettiğini öğrenir.
  • 4 Kurumsal sürdürülebilirlik ile bilgi merkezi kavramlarının kendilerine özgü yanlarını birleştirerek ilişkilendirebilir.
  • 5 Bilgi merkezlerinin genel sürdürülebilirlik gereklilikleri ışında bilgi merkezlerinin bu yöndeki yetkinlikleri için öneriler geliştirebilir.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi
2.Hafta *Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma
3.Hafta *Kurumsal sürdürülebilirlik
4.Hafta *Sürdürülebilirliğin alt alanları
5.Hafta *Genel sürdürülebilirlik ölçütleri
6.Hafta *Bilgi toplumunda sürdürülebilirliğin değişen ve farklılaşan önemi
7.Hafta *Sürdürülebilirlik ve bilgi merkezleri yakınlaşması
8.Hafta *Vize sınavı
9.Hafta *Sürdürülebilirlik ve bilgi merkezleri ilişkisi
10.Hafta *Örneklerle sürdürülebilirlik kavramı ve anlayışının bilgi merkezlerine yansıması
11.Hafta *Kütüphaneler ve kurumsal sürdürülebilirlik
12.Hafta *Arşivler ve kurumsal sürdürülebilirlik
13.Hafta *Müzeler ve kurumsal sürdürülebilirlik
14.Hafta *Bilgi merkezleri için kurumsal sürdürülebilirlik ölçek çalışması
15.Hafta *Bilgi merkezleri için kurumsal sürdürülebilirlik ölçek çalışması

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Derse Katılım / Attending lectures 14 3,00 42,00
Ders Öncesi Biresysel Çalışma / Individual study before lecture 14 2,00 28,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma / Individual study after lecture 14 2,00 28,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 20,00 20,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 35,00 35,00
Ödev / Assignment 4 7,00 28,00
Toplam : 181,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00