Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BBY5.117 | BİLGİ OKURYAZARLIĞI PROGRAM GELİŞTİRME | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 6,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Yüksek Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Öğrencilerin farklı kullanıcı gruplarının gereksinimlerine uygun bilgi okuryazarlığı eğitim programı geliştirecek temel bilgi ve becerileri edinmesi. |
Dersin İçeriği | : | Bilgi okuryazarlığı unsurları, becerileri, bilgi okuryazarlığı eğitimi, farklı ülkelerden eğitim içeriği örnekleri, bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri, değişen bilgi kaynakları ve kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda program geliştirme, eğitim içeriklerinde oyunlaştırma. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: Linworth Books Kurbanoğlu, S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747. Doyle, C.S (1994). Information Literacy in an Information Society: A concept for the information age. Syracuse, NY: ERIC Clearinghouse on Information and Technology. Yardımcı Kaynaklar Polat, C. (2008). Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara. Kurbanoğlu, S., Spiranec, S, Grassian, E. Mizrachi, D. Ve R. Catts (2014)., Information Literacy; Lifelong learning and Digital Citizenship in 21st Century. Second European Conference ECIL, October 20-23. Dubrovnik. Banfield, J., Wilkerson, B. (2014). Increasing Student Intrincisc Motivation and Self-efficacy Through Gamification Pedagogy. Contemporary Issues in Education Research, 7 (4). Mackeyi P. ve T. E. Jacopson (2008). Using Technology to Teach Information Literacy. Neal-Schuman Publishers. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Anlatım, sunum, tartışma, rapor |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Doç. Dr. Gülten Alır Derbent |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok |
Dersin Verilişi | : | Yok |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 21.05.2023 13:22:34 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 11.04.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Bilgi okuryazarlığı temel kavramlar |
|||||
2.Hafta | *Bilgi okuryazarlığı standartları ve modelleri |
|||||
3.Hafta | *Kullanıcı araştırmaları |
|||||
4.Hafta | *Eğitim programı tasarımı |
|||||
5.Hafta | *Eğitim programı unsurları |
|||||
6.Hafta | *Program geliştirme |
|||||
7.Hafta | *Öğretim tasarımı |
|||||
8.Hafta | *Ara sınva |
|||||
9.Hafta | *Eğitim materyalleri geliştirme |
|||||
10.Hafta | *Ölçme ve değerlendirme |
|||||
11.Hafta | *Program güncelleme |
|||||
12.Hafta | *Eğitim programları ve bilgi okuryazarlığı |
|||||
13.Hafta | *Uzaktan eğitim ve bilgi okuryazarlığı |
|||||
14.Hafta | *Diğer ülkelerden Örnek uygulamalar |
|||||
15.Hafta | *Final sınavı |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 2,00 | 2,00 |
Ödev / Assignment | 3 | 3,00 | 9,00 |
Final / Final | 1 | 2,00 | 2,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 12 | 3,00 | 36,00 |
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture | 12 | 1,00 | 12,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 15,00 | 15,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 25,00 | 25,00 |
Araştırma Sunumu / Research presentation | 1 | 2,00 | 2,00 |
Rapor | 1 | 15,00 | 15,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 3,00 | 42,00 |
Tartışmalı Ders | 6 | 3,00 | 18,00 |
Toplam : | 178,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 6 | ||
AKTS : | 6,00 |