EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
BBY5.117 BİLGİ OKURYAZARLIĞI PROGRAM GELİŞTİRME 3,00 0,00 0,00 3,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Yüksek Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Öğrencilerin farklı kullanıcı gruplarının gereksinimlerine uygun bilgi okuryazarlığı eğitim programı geliştirecek temel bilgi ve becerileri edinmesi.
Dersin İçeriği : Bilgi okuryazarlığı unsurları, becerileri, bilgi okuryazarlığı eğitimi, farklı ülkelerden eğitim içeriği örnekleri, bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri, değişen bilgi kaynakları ve kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda program geliştirme, eğitim içeriklerinde oyunlaştırma.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: Linworth Books Kurbanoğlu, S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747. Doyle, C.S (1994). Information Literacy in an Information Society: A concept for the information age. Syracuse, NY: ERIC Clearinghouse on Information and Technology. Yardımcı Kaynaklar Polat, C. (2008). Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara. Kurbanoğlu, S., Spiranec, S, Grassian, E. Mizrachi, D. Ve R. Catts (2014)., Information Literacy; Lifelong learning and Digital Citizenship in 21st Century. Second European Conference ECIL, October 20-23. Dubrovnik. Banfield, J., Wilkerson, B. (2014). Increasing Student Intrincisc Motivation and Self-efficacy Through Gamification Pedagogy. Contemporary Issues in Education Research, 7 (4). Mackeyi P. ve T. E. Jacopson (2008). Using Technology to Teach Information Literacy. Neal-Schuman Publishers.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Anlatım, sunum, tartışma, rapor
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Doç. Dr. Gülten Alır Derbent
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Yok
En Son Güncelleme Tarihi: : 21.05.2023 13:22:34

  • 1 Bilgi okuryazarlığı kavramlarını bilir
  • 2 Bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının unsurlarını bilir
  • 3 Farklı kullanıcı gruplarının gereksinimlerini açıklayabilir
  • 4 Kullanıcı gruplarının özelliklerine uygun eğitim programları tasarlayabilir
  • 5 Ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerini açıklar

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Bilgi okuryazarlığı temel kavramlar
2.Hafta *Bilgi okuryazarlığı standartları ve modelleri
3.Hafta *Kullanıcı araştırmaları
4.Hafta *Eğitim programı tasarımı
5.Hafta *Eğitim programı unsurları
6.Hafta *Program geliştirme
7.Hafta *Öğretim tasarımı
8.Hafta *Ara sınva
9.Hafta *Eğitim materyalleri geliştirme
10.Hafta *Ölçme ve değerlendirme
11.Hafta *Program güncelleme
12.Hafta *Eğitim programları ve bilgi okuryazarlığı
13.Hafta *Uzaktan eğitim ve bilgi okuryazarlığı
14.Hafta *Diğer ülkelerden Örnek uygulamalar
15.Hafta *Final sınavı

  • 1 Araştırma Sunumu : 20,000
  • 2 Vize : 30,000
  • 3 Rapor : 30,000
  • 4 Final : 20,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 2,00 2,00
Ödev / Assignment 3 3,00 9,00
Final / Final 1 2,00 2,00
Ders Öncesi Biresysel Çalışma / Individual study before lecture 12 3,00 36,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma / Individual study after lecture 12 1,00 12,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 15,00 15,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 25,00 25,00
Araştırma Sunumu / Research presentation 1 2,00 2,00
Rapor 1 15,00 15,00
Derse Katılım / Attending lectures 14 3,00 42,00
Tartışmalı Ders 6 3,00 18,00
Toplam : 178,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00