Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
PSI201 GÖRÜŞME BECERİLERİ 3,00 0,00 0,00 3,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu derste öğrencilere klinik görüşmede kullanılan başlıca teknik ve becerilerin öğretilmesi amaçlanmış olup, uygulamalı örnekler üzerinden öğrencilerin bu becerileri pekiştirmelerine ortam sağlanması istenmektedir.
Dersin İçeriği : Danışmanlığın tarihçesi, danışmanlar ve yardımcılar kimlerdir, temel danışmanlık becerileri nelerdir, yardım ilişkisi, yardım süreci, sözsüz iletişim becerileri, dinleme, empati, içerik ve duygu yansıtma, gözlem yapma, soru sorma teknikleri, teşvik, özetleme, direnç
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Sommers-Flanagan, J. ve Sommers-Flanagan, R. (2014). Klinik Görüşme: Psikolojik Değerlendirme Esasları, İthaki Yayıncılık.<br />Egan, G. (2011). Psikolojik Danışma Becerileri, Kaknüs Yayınları. <br /> Nelson-Jones, R. (2013). Temel danışmanlık becerileri. Nobel: Ankara.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma, uygulama, örnek verme
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : -
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Dr. Öğr. Üyesi Zümrüt Gedik
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Araş. Gör. Neslihan Yortan
Dersin Verilişi : yüz yüze anlatım

  • 1 Klinik görüşmenin tanımını ve temel gerekliliklerini bilmek
  • 2 Klinik görüşme teknik ve becerilerini bilmek
  • 3 Klinik görüşme esnasında derste öğrenilen teknik ve becerileri kapsamında hipotetik örnekler üzerinden uygun yerde uygun tepkileri verebilme becerisini kazanmak
  • 4 Etkili görüşme yapabilecek perspektif kazanmak
  • 5 Etik kurallara bağlı kalarak klinik görüşme yapabilmek
  • 6 Danışmanlığın tarihçesini ve kilit kavramlarını bilmek

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *Danışmanlığın tarihçesi, danışmanlar ve yardımcılar kimlerdir, profesyonel sınırlar
*Yüzyüze anlatım
2.Hafta *Yardım ilişkisi ve yardım etme süreci
*Yüzyüze anlatım
3.Hafta *Dinleme, sözsüz iletişim
*Yüzyüze anlatım, sınıf içi uygulama
4.Hafta *İçsel referans çerçevesini anlama, empati konusu
*Yüzyüze anlatım
5.Hafta *Empati (devam), ilgi ve özen gösterme
*Temel izleme, dinleme, soru sorma ve eylem becerileri
*Yüzyüze anlatım
6.Hafta *İçerik ve duygu yansıtma becerileri
*Yüzyüze anlatım, tartışma
7.Hafta *Ara sınav
8.Hafta *Görüşmeye başlamak, yapılandırmak ve özetlemek
*Yüzyüze anlatım
9.Hafta *Soru sorma teknikleri ve teşvikler
*Yüzyüze anlatım
10.Hafta *Çelişkileri bildirmek ve geri bildirim sunmak
*Yüzyüze anlatım
11.Hafta *Kendini ifade etme, bir teknik olarak danışman şeffaflığı
*Yüzyüze anlatım
12.Hafta *Problem çözümünü kolaylaştırma
*Yüzyüze anlatım
13.Hafta *Direnç
*Yüzyüze anlatım
14.Hafta *Ev ödevi verme ve yardımı sonlandırma
*Yüzyüze anlatım

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize 1 3,00 3,00
Final 1 3,00 3,00
Derse Katılım 14 2,00 28,00
Uygulama / Pratik 14 2,00 28,00
Ders Öncesi Biresysel Çalışma 14 1,00 14,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma 14 1,00 14,00
Uygulama / Pratik Sonrası Biresysel Çalışma 14 2,00 28,00
Ara Sınav Hazırlık 1 20,00 20,00
Final Sınavı Hazırlık 1 30,00 30,00
Toplam : 168,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00