Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOH202 | SOSYAL HİZMET KURAMLARI VE MÜDAHALESİ 2 | 4,00 | 0,00 | 0,00 | 4,00 | 6,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Sosyal hizmet uygulamasında gerekli olan temel becerilerin kazanılması kapsamında, planlı müdahale ve değişim süreçlerinin genelci yaklaşım çerçevesinde yetkin bir şekilde değerlendirmesi ve kullanmasıdır. |
Dersin İçeriği | : | Uygulama Becerileri: İletişim Becerileri; Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi; Mikro, mezzo ve makro uygulamalar açısından planlama yer almaktadır.<br /> |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | 1. Adams, R.,L. Dominelli, and M. Payne.(Eds). (2002) Critical Practice in Social Work. New York: Palgrave Publication.<br />2. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri, SHU Derneği Yayını, Yayın No:16 Ankara: 2010 syf:2-26<br />3. Rosenberg, Marshall,B. Şiddetsiz İletişim.Çev:Gülden Şen ?Mahmut Tuna,Sistem Yayıncılık, 2004, Ankara.<br />4. Shefor ,W.B ve Horesi.C. R. (2002). Techniques and Guidelines for Social Work Practice, Aand B, USA<br />5. Turan, N. (1999). Sosyal Kişisel Çalışma, Birey ve Aile İçin Sosyal Hizmet, Ed. Veli Duyan, Aydınlar Matbaacılık, Ankara.<br /> |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Anlatım, Tartışma, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Diğer: Oyun, Drama |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Doç. Dr. Melike Tekindal |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | - |
Dersin Verilişi | : | Yüzyüze |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | |
---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Ortak Uygulama Becerisi: İletişim Becerileri |
||||
2.Hafta | *Ortak Uygulama Becerisi: İletişim Becerileri Mikro beceriler ve uygulamada kullanımı |
||||
3.Hafta | *Ortak Uygulama Becerisi: İletişim Becerileri Mezzo beceriler ve uygulamada kullanımı |
||||
4.Hafta | *Ortak Uygulama Becerisi: İletişim Becerileri Makro beceriler ve uygulamada kullanımı |
||||
5.Hafta | *Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi İlişkinin Kurulması (Engagement) Sorunun Belirlenmesi (Assessment) |
||||
6.Hafta | *Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmes:i Sorunun Değerlendirilmesi Aşamasının İçeriği |
||||
7.Hafta | *Ara Sınav |
||||
8.Hafta | *Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi :İhtiyaç ve Sorunun belirlenmesi |
||||
9.Hafta | *Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi: İhtiyacın karşılanmasında engel olan etkenler, sorunun tanımlanması |
||||
10.Hafta | *Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi: İşevuruk değerlendirme |
||||
11.Hafta | *Planlama Planlamanın unsurları: Amaç ve hedefler, öncelikler, stratejiler |
||||
12.Hafta | *Planlama Plan eylemini etkileyen etmenler: Toplum, sosyal sorun, sosyal hizmet uzmanı, müracaatçı |
||||
13.Hafta | *Planlama Planlama sürecinin aşamaları, mikro, mezzo ve makro uygulamalar |
||||
14.Hafta | *Planlı Değişme Süreci ve Değerlendirme |
||||
15.Hafta | *Genel Sınav |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize | 1 | 2,00 | 2,00 |
Ödev | 3 | 25,00 | 75,00 |
Final | 1 | 2,00 | 2,00 |
Derse Katılım | 15 | 4,00 | 60,00 |
Ara Sınav Hazırlık | 1 | 10,00 | 10,00 |
Final Sınavı Hazırlık | 1 | 20,00 | 20,00 |
Toplam : | 169,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 6 | ||
AKTS : | 6,00 |