Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
YL-HEM531 HEMŞİRELİK ESASLARI-KANITA DAYALI UYGULAMALAR 5,00 0,00 0,00 5,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi :
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu dersin amacı; öğrencinin, hemşirelik bakımını kanıta temellendirilmesine, bakıma ilişkin kanıt temelli bilgi, tutum, becerilere sahip olmasını ve kanıt temelli uygulamalar geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği : 1 Hemşirelikte bilimsel bilgi içeriğini genişletmek ve hemşirelik uygulamalarını geliştirmek amacıyla araştırma yapar. 2 Hemşirelik araştırmalarında öncelikleri belirler. 3 Hemşirelik araştırmalarında güncel ve gelecekteki yönelimleri tartışır. 4 Hemşirelik bakım ve eğitiminde kanıt kullanır. 5 Araştırma, eğitim ve uygulamanın birbirleri üzerindeki etkisini açıklar. 6 Kanıt düzeylerini açıklar. 7 Bakımın kanıta temellendirilmesinin önemini açıklar.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : 1) French P. The development of evidence-based nursing. JAN 1999; 29: 72-78. 2) Kocaman G. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2003;5: 61-69. 3) Lash AA. Search for excellence: evidence-based practice nursing. II. Uluslararası & IX. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı. Antalya. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü 2003; s.1-10. 4) Kocaman G. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2003;5: 61-69. 5) Tranmer JE, Squires S, Brazil Ket al. Factors That Influence Evidence-Based Decision-Making, National Forum on Health Canadian Health Action: Building on the Legacy 1998;5: 3-92. 6) McClarey M. and Duff L. Clinical Effectiveness and Evidence-Based Practice. Nursing Standard 1997;11:33-37. 7) Morgan E. Clinical Effectiveness, Nursing Standard 1997;11:43-50. 8) Grootenhuis MA and Last BF. Adjustment and Coping by Parents of Children With Cancer: A Review of The Literature. Support Cancer Care 1997;5: 466-484. 9) Rosenberg W and Donald A. Evidence –Based Medicine: An Approach to Clinical Problem Solving. British Medical Journal 1995;310: 1122-1125 10) Appleby J, Walshe K, Ham C. Acting on The Evidence. Research Paper 1995;17. NAHAT, Birmingham. 11) Sackett DL, Rosenberg WMC, Gray JAM, et al. Evidence-Based Medicine: What is It and What It Isn’t, British Medical Journal 1996;312: 71-72.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : -
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Doç. Dr. Esra Akın
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Öğr.Gör. Derya Uzelli Yılmaz Arş.Gör.Ayşe Akbıyık Arş.Gör. Hacı Dilemek
Dersin Verilişi : Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi<br />

  • 1 Bakımın kanıta temellendirilmesinin önemini açıklaması
  • 2 Hemşire uygun uygulamarında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklaması
  • 3 Hemşirelik uygulamarında güncel ve gelecekteki yönelimleri tartışması
  • 4 Kanıta dayalı uygulamaları ve kanıt düzeyleri açıklaması
  • 5 Hemşirelik uygulamalarına yönelik uygulama kılavuzları ve bakım önerisi geliştirebilmesi
  • 6 Hemşirelik uygulamarında kanıt temelli bakımı planlayabilme ve gerçekleştirebilmesi
  • 7 Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamanın ilkelerini anlaması, kanıta temelli verilere ulaşması

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *Kanıt temelli bakımın önemi
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap
2.Hafta *Hemşire uygulamarında kanıta dayalı uygulamanın önemini
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap
3.Hafta *Kanıt düzeyleri ve ilişkisi, kanıta dayalı uygulamalara erişim yöntemleri
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
4.Hafta *Hemşirelik uygulamalarına yönelik uygulama kılavuzlarının kullanımı
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
5.Hafta *Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamanın ilkelerini bilme

*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
6.Hafta *Hemşirelik uygulamarında kanıt temelli bakımı planlama
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
7.Hafta *Hemşirelik uygulamarında kanıt temelli bakımın gerçekleştirebilme
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
8.Hafta *Hemşirelik uygulamarında kanıt temelli bakımın gerçekleştirebilme
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
9.Hafta *Kanıt temelli bir uygulamanın analizi
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
10.Hafta *Kanıt temelli bir uygulamanın analizi
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
11.Hafta *Bir Konuda Metaanaliz Çalışması
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
12.Hafta *Bir konuda Metaanaliz çalışması
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
13.Hafta *Bir Konuda Meta Analiz Çalışması
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi
14.Hafta *Bir Konuda Meta Analiz Çalışması
*-
*-
*-
*Tartışma, Soru-Cevap, problem çözme, vaka analizi

  • 1 Vize : 20,000
  • 2 Ödev : 10,000
  • 3 Kısa Sınav : 10,000
  • 4 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize 1 2,00 2,00
Ödev 14 1,00 14,00
Kısa Sınav 1 2,00 2,00
Final 1 2,00 2,00
Derse Katılım 14 3,00 42,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma 14 1,00 14,00
Ara Sınav Hazırlık 1 10,00 10,00
Final Sınavı Hazırlık 1 12,00 12,00
Toplam : 98,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00