Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
YL-HEM183 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI 1 0,00 4,00 0,00 2,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Yüksek Lisans
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik temel kavramları, temel ruhsal bozukluklarda hemşirelik bakımını bilimsel bir bakım süreci doğrultusunda ruh sağlığının korunması ve yükseltilmesi uygulamalarında kullanabilme becerisinin kazandırılması. Genel ruh sağlığı ve hastalıkları hastanelerinde ve/veya kliniklerinde hemşirelik uygulamasını yürütme. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı 13. Baskı (Çev.Erdemir F.) Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti.2012 Birol L. Hemşirelik Süreci. 5. Baskı.Etki Matbaacılık-Yayıncılık Ltd.Şti. İzmir, 2002. Kum N.(2000)Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul. Hoflin g C K, Leininger M M (2009), Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar, Çev: Aysel Kumral, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul. Uygulama pratiği
Dersin İçeriği : Genel ruh sağlığı ve hastalıkları hastanelerinde ve/veya kliniklerinde hemşirelik uygulamasını yürütme.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı 13. Baskı (Çev.Erdemir F.) Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti.2012 Birol L. Hemşirelik Süreci. 5. Baskı.Etki Matbaacılık-Yayıncılık Ltd.Şti. İzmir, 2002. Kum N.(2000)Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul. Hoflin g C K, Leininger M M (2009), Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar, Çev: Aysel Kumral, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Uygulama pratiği
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar :
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Doç. Dr. Leyla Baysan Arabacı
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları :   
Dersin Verilişi :   

  • 1 Ruh sağlığı bozuk bir bireyin problemlerini tanımlayabilme
  • 2 Ruh sağlığı bozuk bireyin problemlerine yönelik çözüm önerileri geliştirebilme
  • 3 Ruh sağlığı bozuk bireyin problemlerine yönelik geliştirilen çözüm alternatiflerini değerlendirebilme becerisi kazanabilme
  • 4 Ruh sağlığı bozuk bireye kanıt temelli bakım hizmeti sunma becerisi kazanabilme
  • 5 Ruh sağlığı bozuk bireye sunulan bakımın sonuçlarını rapor edebilme ve kayıt etme becerisi kazanabilme
  • 6 Ruh sağlığı bozuk bireye sunulan bakımın sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanabilme
  • 7 Uygulama alanında ekip içi iletişim ve etkileşim kurabilme becerisi kazanabilme

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *Uygulama alanlarının tanıtımı
*Psikiyatri Kliniği
2.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
3.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
4.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
5.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
6.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
7.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
8.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
9.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
10.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
11.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
12.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
13.Hafta *Uygulamada erişkin ruh sağlığı Psikiyatri hemşireliği süreci
*Psikiyatri Kliniği
14.Hafta *Bakım planının sunumu

  • 2 Seminer : 40,000
  • 3 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Ödev 4 4,00 16,00
Derse Katılım 14 4,00 56,00
Uygulama / Pratik 14 4,00 56,00
Ders Öncesi Biresysel Çalışma 14 2,00 28,00
Seminer 4 4,00 16,00
Toplam : 172,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00