Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MED416 YENİ MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ 2,00 1,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Dersin amacı, içerik üretimi ve içerik pazarlaması ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır. İletişim teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, bilgisayar ağlarında içerik kavramı ve üretimi önem kazanmıştır. Bu ders, internet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda orijinal ve interaktif içerikleri üretmeyi ve onların nasıl düzenleneceğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği : Ders, yeni medyada içerik üretimi ve yönetimi ile ilgili kavramsal ve kuramsal yaklaşımları kapsamaktadır.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Saadet Uğurlu (2017), Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Basım Yayım/Ann Handley (2015), Herkes Yazabilir: İçerik Pazarlamasının 74 Kuralı, Mediacat Yayıncılık/Ann Handley ve C. C. Chapman (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Anlatım, Tartışma, Sunum, Örnek Olaylar
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Doç. Dr. İlker Erdoğan
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Türkçe

  • 1 Öğrenciler içeriğin nasıl üretileceğini öğrenecektir.
  • 2 Öğrenciler içeriğin nasıl pazarlanacağı öğrenecektir.
  • 3 Öğrenciler içeriğin nasıl kullanılacağını öğrenecektir.
  • 4 Öğrenciler yeni medya araçlarının nasıl kullanılacağını öğrenecektir.
  • 5 Öğrenciler bu araçları kolay anlaşılır bir strateji içinde birleştirmeyi öğrenecektir.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *Yeni Medyada İçerik Üretimi-Temel Kavramlar
2.Hafta *Yeni Medyada İçerik Pazarlama
3.Hafta *Yeni Medyada Tüketim-İçerik İlişkisi
4.Hafta *Yeni Medyada Tüketici-İçerik İlişkisi
5.Hafta *Yeni Medya ve İçerik Üretimi
6.Hafta *Bloglar ve İçerik Üretimi
7.Hafta *Ara Sınav
8.Hafta *İçerik Platformları-Portal, Viki, Forum ve Topluluk Üretimi
9.Hafta *Müşteri İlişkileri Yönetimi
10.Hafta *Çevrimiçi İtibar Yönetimi
11.Hafta *Arama Motoru Optimizasyonu
12.Hafta *Yeni Medya Analizi
13.Hafta *Çevrimiçi Ölçümleme Araçları
14.Hafta *Final

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize 1 0,00 0,00
Final 1 0,00 0,00
Proje 1 0,00 0,00
Uygulama / Pratik 14 0,00 0,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma 14 0,00 0,00
Uygulama / Pratik Sonrası Biresysel Çalışma 14 0,00 0,00
Derse Katılım 14 0,00 0,00
Toplam : 0,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 0
AKTS : 5,00