Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PNGE301 | MÜHENDİSLİKTE SAYISAL YÖNTEMLER | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 5,00 |
Dersin Dili | : | İngilizce |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Bu derste, mühendislik ve fen bilimlerinde ortaya çıkan problemlerin sayısal çözümleri ve onların matematiksel programlamalarını öğretme amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | : | Taylor Serileri. Sayısal analizde Hata kavramı. Linear olmayan denklemler için çözüm teknikleri: Kesme metodu, Kiriş metodu, ve Newton's Metodu. Sistem Çözümleri: Gauss-Siedel Metodu, Newton metodu. İnterpolasyon: Lagrange interpolasyonu, En küçük Kareler yaklaşımı. Sayısal Türev: İleri, Geri ve merkezi farklar. Sayısal integral: Yamuk Kuralı, Simpson kuralı. Basit diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri: Açık Euler metodu, Kapalı Euler metodu, orta nokta kuralı, Runge-Kutta metodu. Sınır değer problemlerinin sayısal çözümleri. Bu metotlar için MATLAB programlama. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | 1) Numerical Methods Using MATLAB: International Edition, 4/E (John H. Mathews, Kurtis K. Fink) 2) An Engineer's Guide to MATLAB (E.B. Magrab, S.Azarm, B. Balachandran, J. H. Duncan, K. E. Herold, G.C. Walsh ) |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Öğrenci merkezli, bilgisayar destekli, yüz yüze eğitim. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Programlama temel mantığını biliyor olmak. |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Doç. Dr. Sıla Övgü Korkut Uysal |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Dersi veren diğer öğretim elemanları: Doç. Dr. Sıla Övgü Korkut Uysal, Öğr. Gör. Dr. Yeşim Çiçek |
Dersin Verilişi | : | Yüz yüze ve bilgisayar destekli anlatım |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 18.09.2024 11:01:16 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 16.06.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Sayısal Metotlar dersine giriş
Genel hatırlatmalar
"Hata" kavramına genel bakış |
*Yüz yüze ve bilgisayar destekli eğitim |
Ö.Ç.1 |
|||
2.Hafta | *MATLAB programına giriş
Önemli döngüler
Girdi & Çıktı kavramları |
*Bilgisayar destekli ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.1 |
|||
3.Hafta | *Kök Bulma metotları:
1) Kesme Yöntemi
2) Kiriş yöntemi
3) Newton-Raphson yöntemi |
*Yüz yüze ve interaktif eğitim
() |
Ö.Ç.1 |
|||
4.Hafta | *Kök bulma yöntemlerinin MATLAB da oluşturulması; MATLAB'ın kök bulma için kullanılan hazır araçlarına bakış |
*Bilgisayar destekli interaktif eğitim |
Ö.Ç.1 |
|||
5.Hafta | *Sistemler için sayısal metotlar
1) Gauss-Seidel metodu
2) Sistemler için Newton metodu |
*Yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.2 |
|||
6.Hafta | *Sistem çözümlerinin yaklaşık çözümlerini MATLAB üzerinde tartışma |
*Bilgisayar destekli ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.2 |
|||
7.Hafta | *Interpolasyona giriş:
Verileri kullanarak polinom üretme
1) Lagrange interpolasyon yöntemi
2) Newton bölünmüş farklar metodu |
*Yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.3 |
|||
8.Hafta | *Vize Sınavı |
Ö.Ç.1 Ö.Ç.2 Ö.Ç.3 |
||||
9.Hafta | *Interpolasyon kavramına devam
3) En küçük kareler yöntemi (Regressyon)
3.1) Lineer denklemler
3.2) Lineer olmayan denklemler |
*Yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.3 |
|||
10.Hafta | *Interpolasyon kavramına MATLAB ile bakış: kodlama - MALAB araç kullanımları |
*Bilgissayar destekli, interaktif ve yüz yüze eğitim |
Ö.Ç.3 |
|||
11.Hafta | *Sayısal Türev:
1) ileri fark metodu
2) geri fark metodu
3) merkezi farklar metodu
4) metot üretimi |
*Yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.4 |
|||
12.Hafta | *Sayısal Integral
1) Yamuk kuralı (+Kompozit form)
2) Orta nokta kuralı (+Kompozit form)
3) Gauss-Quadrature metot |
*Yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.4 |
|||
13.Hafta | *Adi diferansiyel denklemler için çözüm metotları
1) Açık Euler kuralı
2) Kapalı Euler Kuralı
3) Heun metodu
4) 4.mertebeden Runge-Kutta metodu |
*yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.5 |
|||
14.Hafta | *Adi diferansiyel denklemler için çözüm metotları
1) Açık Euler kuralı
2) Kapalı Euler Kuralı
3) Heun metodu
4) 4.mertebeden Runge-Kutta metodu |
*yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.5 |
|||
15.Hafta | *Sınır Değer Problemlerinin yaklaşık çözümleri |
*yüz yüze ve interaktif eğitim |
Ö.Ç.5 |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 2,00 | 2,00 |
Final / Final | 1 | 2,00 | 2,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 3,00 | 42,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 14 | 1,00 | 14,00 |
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture | 14 | 4,00 | 56,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 10,00 | 10,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 10,00 | 10,00 |
Toplam : | 136,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 5 | ||
AKTS : | 5,00 |
P.Ç. 1 | P.Ç. 2 | P.Ç. 3 | P.Ç. 4 | P.Ç. 5 | P.Ç. 6 | P.Ç. 7 | P.Ç. 8 | P.Ç. 9 | P.Ç. 10 | P.Ç. 11 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö.Ç. 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ortalama | 5,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |